Funko Exclusives: Wat zijn het en Wanneer worden ze uitgebracht?

Het aantal Funatics groeit en hiermee groeit ook het aantal mensen dat exclusieve Pop! vinyl figuren willen. Funko begrijpt de frustratie en teleurstelling wanneer je enthousiast bent om een nieuw item voor je collectie te krijgen, maar het niet aan je set kunt toevoegen omdat het niet meer op voorraad is. Wij zijn zelf ook verzamelaars, en zelfs wij ervaren dit ook!
Met de meeste van Funkoās exclusieve releases, zijn er meer mensen die de exclusives willen kopen dan er beschikbaar zijn om te worden verkocht. Hierdoor zijn ze vaak oversold.
Oversold? Ja, ze verkopen er in feite meer dan ze in de eerste instantie hebben geproduceerd. Vaak besluiten ze nog een keer de productie te draaien om aan de vraag te voldoen, maar soms is op ook echt op!
Wat leidt tot de grote vraag: "Hoe kan ik mijn kansen vergroten om de exclusieve aanbiedingen te krijgen waarnaar ik op zoek ben?" Funko was zelf zo aardig om enkele best practices voor online aankopen door te nemen zodat wij, de Pop! fans, hopelijk de exclusieve aanbiedingen kunnen krijgen om aan onze collectie toe te voegen.
Wees voorbereid en op de hoogte!
De meeste Funko-exclusives worden als een verrassing uitgebracht om het een gelijk speelveld te houden en te voorkomen dat "bots" een oneerlijk voordeel hebben. We raden je aan om de site goed in de gaten te houden en je aan te melden voor de Funko-e-mails, een account te maken voor de Funko-app en aan te melden voor de Funko-meldingen. Let op! Doe dan wel Funko Europe! Die verzenden vanuit de Verenigd Koninkrijk naar Nederland.
En dan is de release live!
Tijdens de release kun je het exclusieve en elk ander item kopen dat te koop is op Funko.com of Funkoeurope.com. Het kan wel voorkomen dat duizenden mensen tegelijkertijd hetzelfde artikel aan hun winkelwagentje toevoegen. Dit kan ertoe leiden dat je een spinnewiel ziet met een Funko-kroon erin. Als je dit ziet, houd er dan rekening mee dat je het beste geduld moet hebben terwijl de site mensen verwerkt die naar de kassa gaan (first in, first out) en een eerste voorraadcontrole uitvoert op beschikbaarheid.
Je kan proberen om na ongeveer 30 of 40 seconden de pagina te vernieuwen/herladen om de sessie opnieuw te starten. Als je dan door bent krijg je nog te zien of je items op voorraad zijn om af te rekenen. Hier zijn wij vaak net mis gelopen!
Wat misverstanden
Terwijl degenen die bots gebruiken of proberen meer dan de limiet te bestellen, helaas! De waarheid is dat de meeste aankopen die Funko tijdens releases zien, naar vaste klanten gaan. Pogingen tot botbestellingen vormen uiteindelijk een veel kleiner percentage van de bestellingen dan het lijkt wanneer anderen opscheppen op sociale media. De klantenservice en eCommerce-teams van Funko werken er hard aan om de verzamelobjecten in handen te geven van degenen die ze aan hun collecties willen toevoegen. Niet aan degene die er zoveel mogelijk willen om door te verkopen. Dit omvat het blokkeren van bots om te beginnen met bestellen en ook het annuleren van dubbele of vermoedelijke botbestellingen achteraf.
Het is lastig voor ze om botgebruik op Funko.com te voorkomen, aangezien bots altijd in ontwikkeling zijn, maar Funko deelt dezelfde zorgen als de community en werken actief aan nieuwe manieren om de bots te bestrijden.
Niet twijfelen!
Op dit moment biedt het toevoegen van artikelen aan je winkelwagen op webshop van Funko geen garantie dat je de artikelen kunt kopen die je hebt geselecteerd. Wanneer je een artikel in je winkelwagen plaatst, controleert de site de beschikbaarheid van het product op dat moment. Product beschikbaarheid wordt niet op de achtergrond gecontroleerd terwijl je doorgaat met winkelen, maar wordt in plaats daarvan een tweede keer gecontroleerd net voordat je de aankoop wilt voltooien. Er zijn hoogstwaarschijnlijk een groot aantal Funatics die dezelfde artikelen in hun winkelwagen hebben op hetzelfde moment als jezelf. Dit betekent dat als je doorgaat met winkelen, terwijl anderen meteen afrekenen, het product waarschijnlijk niet meer op voorraad is als jij wilt betalen. Niet twijfelen en snel afrekenen is hierin het beste.
Hoe vaak controleert Funko de beschikbaarheid?
Funko.com en Funkoeurope.com controleert twee keer op beschikbaarheid, wanneer het artikel in de winkelwagentje wordt geplaatst en nogmaals bij het afrekenen. Dit betekent dat toen je het artikel in je winkelwagentje legde, het niet uitverkocht was, omdat andere Funatics hun aankoop nog niet hadden voltooid. Als je bij afrekenen het pijnlijke bericht krijgt dat het product uitverkocht is, dan waren anderen sneller met afrekenen! Nogmaals, niet twijfelen en snel handelen.
We weten dat het moeilijk kan zijn om te proberen een aantal van deze exclusieve Pops! in handen te krijgen en samen met de community werkt Funko om dit in de toekomst te verbeteren. Ook voor ons als partij om de Pops! te verkopen. Ook wij moeten veel moeite doen om er zeker van te zijn dat exclusieve Pops! worden opgestuurd. Funko verzamelt altijd feedback na exclusieve verkoop en neemt die opmerkingen in overweging bij het aanbrengen van verbeteringen aan de website en de ervaring van fans.
We zien graag je collecties en foto's van je laatste Pop! Om je foto's met ons te delen, post je ze op Instagram of Facebook en tag je ons met @FunkoonWheels!